Höstkänning

Kallt i luften och det börjar kännas som höst även om det kan komma några varma dagar än... De svenska äpplena finns i alla fall att köpa nu :D Så goda... Hittade dessutom KRAV-märkt honung från Järvsö på ICA i Bollnäs när jag var där igår. Undrar hur kriterierna för KRAV-märkt honung ser ut? Det går ju liksom inte att kontrollera var bina flyger iväg och samlar nektar... Nåja, jag köpte en burk i alla fall :)

I helgen ska jag skörda mina kålrötter och rödbetor, ser framemot det. Sen hoppas jag att de är goda och inte träiga. Jag har aldrig odlat sådana förut och har ingen riktig koll, men blir det tokigt får jag försöka igen nästa år.

Funderar lite grand på det här med vad som egetnligen är nödvändigt... Är det bara sådant som vi behöver för att överleva som kan anses som nödvändigt? Eller hur ska man tänka? Är te onödigt? Det känns verkligen inte så för mig. Jag skulle inte dö av att inte få te men livet skulle bli bra mycket tristare. Jag är så glad nu när jag kan köpa gott, ekologiskt te på Havannas Deli i Bollnäs :D

Kommentarer:

1 Anna Fläckman:

skriven

Har jag också funderat på. Kollasde på jordbruksverkets hemsida och hittade detta: http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/binochhumlor/ekologiskbiodling.106.2399437f11fd570e67580001855.html

2 Petra:

skriven

Ja, det var intressant :)

Kommentera här: