Lite mera tjat om ICA i Edsbyn :)

Tog med yngste sonen en sväng på ICA ikväll :) Han behövde en deodorant och tycker inte om parfymer. Han får, liksom sin mamma, ont i huvudet av för starka (eller kanske snarare fel) lukter. Så var det så klart slut på mjölk, det är det alltid när han är hemma... Vi hittade sagda mjölk och den luktfria deodoranten visade sig vara märkt med ecocert, jag har ingen riktig koll på hur pålitlig den märkningen är och när jag sökte på den hamnade jag på en fransk sida. Jag kan inte ett ord franska så jag fattade just ingenting.... Nåja, den innehöll i alla fall inget aluminiumklorid och ingen lukt och det kändes ju viktigast. Får gräva mer i ecocert-frågan framöver. I alla fall så köpte vi ekologisk skinka att ha på smörgåsen så nu kan jag bocka av en vara till på listan jag lämnade dit :D Känns bra!

Kommentera här: