Först blir man glad, sen trött...

Jag blev glad häromdagen när jag hittade MSC-märkt lax på ICA. Köpte några paket och idag lagade jag till dem. Räknar med att ha kul ikväll så vi är nog rätt sega imorgon och på måndag är det ju jobb igen och då ska vi ha matlåda med oss. Men tillbaka till laxen. Som sagt först blir man glad :)



Sen blir man trött...



Det står visserligen på förpackning att det är tre portionsbitar. Men är inte det här LITE överdrivet? Jag blir i alla fall både trött och matt. Pär fick en idé om att vi skulle erbjuda pojkarna pengar om de fiskar och tar hem fisk som vi kan äta. Betala dem per kilo fisk de tar hem alltså. Låter som en strålande idé i mina öron, hoppas bara att de tycker det också...

GOTT NYTT ÅR PÅ ER :D

Kommentarer:

1 Matilda:

skriven

Resursslöseri är vad det är! Blir så irriterad på allt onödigt embalage. Jag köper gärna tråkiga förpackningar om det innebär mindre packning, men samtidigt vet jag hur lätt det är att bli lurad av förpackningsdesign. Marks&Spencers mat ligger ofta i väldigt tjusiga förpackningar men ganska snart inser man att det är mycket luft för pengarna...



Gott nytt!

2 Birgitta Ohlsson:

skriven

Hoppsan, här står att jag ska kommentera - så då gör jag väl det.

Ser att Anita W inte hittar ditt skriveri om Jätteräkor (?) var det visst. Jag hittar det inte heller trots genomläsning av det mesta på Alfta-Edsbyn. Minns att jag för ett tag sen berättade om Hemköp som slutat sälja all rödlistad fisk - det är mer än gräsligt att inte de andra - Konsum+ICA - gör det. Och dumma Hemköp som inte marknadsför sina grönlistade fiskar! Ska vi göra en aktion tillsammans? Jag skrev en insändare för ett tag sen och berömde Hemköp men den togs inte in (är ju reklam). SNF har ju en antiscampikampanj i år och den måste väl rimligtvis nått de stora butikskedjornas huvudkontor. Jo, det finns i alla fall ganska mycket MSC-märkt fisk i frysdiskarna nu - men lax har jag aldrig sett. Ska vi köra en insändare tillsammans, Petra? Utan nämnande av namn - på butikerna menar jag - våra namn ska naturligtvis synas! Hälsar Birgitta O

3 Petra:

skriven

Ja, Birgitta - en insändare vore nog bra. Den MSC-märkta laxen köpte jag på ICA här i byn, jag tror det finns kvar men den var ju som sagt onödigt välförpackad. Jag kan kommentera inlägget om räkorna så hamnar det längst upp igen, då borde ni se det :)

Kommentera här: