Julskinka och irritation...

Igår blev jag glad :) Var på Konsum och kollade läget inför inköp av julskinka... De hade färdigkokt ekologisk skinka men jag tycker inte att den brukar vara nå´ vidare, den färdigkokta. Så jag frågade om de skulle få hem okokt och -JA, imorgon blev svaret. Så bra, den här veckan ska jag gå på Konsum och köpa ekologisk julskinka :) Änglamark. Svensk. Helt ok.

Jag tror jag blir galen på att de alltid måste visa bilder på isbjörnar när det talas om klimatfrågan på TV! Tror de att det är bara isbjörnar som kommer att drabbas av detta eller vaddå? De kunde lika gärna visa trokans offer på Afrikas horn eller översvämmningsdrabbade på någon annan plats i världen. Vågar de inte det eller vad är problemet? Så länge det målas upp en bild av att det "bara" är isbjörnar som drabbas så förstår man ju att viljan till förändrad livsstil och tuffa beslut kan vara lite sviktande.

Kommentarer:

1 Marie Falkare:

skriven

Är det inte så att de oftast väljer djur när det är nåt som ska visas eller stödjas? Gärna små djur dvs valpar, ungar m.m.



Visst vore en blandning visas på teven om man ska nå fram med budskapet. Jag för min del reagerar mer på översvämningar eller oväder av någon konstig sort dvs åska mitt i vintern, vårvindar mitt i vintern å sånt. Medan andra kanske reagerar på torkan i Afrika och en tredje reagerar när djur lider.



En blandning vore bra.



Men för mycket information kan vara fel det med... lagom är ju bäst i vårt lagomland.



Sen är det ju så här att vissa inte bryr sig om det inte träffar dem själva mitt i magen å knappt då.

Kommentera här: