Tack och lov att det finns linoljefärg :)

Jag har målat muren uppe i hallen med vit linoljefärg :) Ljust och fint blev det. Jag älskar Allbäcks linoljefärg! Burken/hinken vi köpte när vi skulle måla sängen har räckt hur länge som helst, men nu är den snart slut. För att den ska fungera bra på en putsad mur så vispar man i 30-40% vatten med elvisp. Jag målade en vägg med träplank och en vägg med panel med samma blandning och det gick fin-fint. Äntligen kom jag mig för med att måla färdigt brickan som jag började med i somras också. Nöjd och glad är jag :) Dessutom luktar det gott till skillnad från när man målar med annan färg.



Ljust och trevligt blev det som sagt :) Nackdelen är att nu ser jag ännu tydligare att jag måste måla om listerna och dörrarna också, men det får bli en senare fråga. Nu ser det i alla fall inte halvfärdigt ut.
Jag gillar verkligen de gistna brädorna i hörnet vid dörren, tycker ju som bekant om sånt som inte är perfekt :)

  

Kommentera här: