Igår söndag, idag måndag....

Jaha, hade ju fullt upp igår :) Först Mobacker med mamma, storasyter och faster. Det var mycket trevligt. Jag köpte bara Penséer, jag är lite halvpank eftersom vi varit hemma sex dagar för vård av barn och inte fått pengar för de dagarna från försäkringskassan än.... För övrigt så ska jag gå igenom vilka frön jag behöver, det finns ju redan en del här hemma, innan jag köper några nya. Bra också att ha en ursäkt för att åka dig igen :) I vilket fall som helst så hade Återbrukshyttan lite nya produkter där. Jättehäftga snapsglas (inte för att jag gillar snaps men glasen var fräna) och snygga, orginella vaser.





Så hem en sväng, laga mat och umgås lite med familjen. Sen då kvällens drabbning med hearingen i Alfta. Ganska dålig uppslutning från våra politiska partier, bara miljöpartiet och socialdemokraterna var representerade. Men det blev rätt bra ändå tycker jag. Inte så mycket folk dock, och medelålderna var hög. Annars tycker jag att Birgitta Ohlsson från Amnesty gjorde ett väldigt bra jobb och som vanligt var Anders Persson (omställningsrörelsen) fantastisk. Nu tar RättvisAlfta nya tag och kör en föresläsning och sen en film på Röda Kvarn i Edsbyn på onsdag kväll. Det ska bli intressant att höra David Jonstads föresläsning, ryktet säger att han är väldigt duktig. Jag ska inte babbla något då, så ni törs komma ;)

Idag var det jobb igen... Jag var urtrött och bestämde mig för att ta en senare buss och ta det lite lugnt på morgonen, något som tjejerna uppskattade. Sovmorgon är trevligt :) 5S på jobbet och sen tränade jag innan jag åkte hem. Somnade till lite på bussen... Sen har det varit fullt upp med vardagsprylar. Nu ska jag sätta mig och andas lite innan det är sovdags. Ha det bra :)

Kommentera här: