Kycklingarna piper, växer och äter

Köpte ju kycklingar för ungefär en vecka sen. Tre dagsgamla och tre stycker som var två veckor. Väldigt söta och fina. Som ett led i att bli mer självförsörjande hoppas jag ju att det ska bli i alla fall några hönor, har jag otur kan det ju bli bara tuppar.... Men det får vi se längre fram, det blir nog många inlägg om mina kycklingar, höns och tuppar framöver :) Blir det för få hönor får jag köpa några till. Just nu är de bara urgulliga och det enda de gör är att pipa, äta och sova. Och växa så klart, ibland kan man tycka att de växt skapligt mycket bara över natten. Bjuder på en mörk, halvtaskig bild. Får försöka ta några bättre sen....



Det här är en början på min lilla hushållsflock som jag har planerat. Max tio hönor och en eller två tuppar har jag tänkt mig. Då får jag ägg så vi klarar oss och troligen kan jag sälja lite också. Längar till sommaren när jag kan sitta med en mugg te ute och bara titta på dem när de sprätter omkring - det är helt underbart rogivande att titta på en hönsflock. De går och småpratar och äter. Mysigt :)

Kommentera här: