Vårfynd :)

Här om dagen gjorde jag ett fynd bredvid en soptunna :) Fick dock inte ta med det hem när sonen var med, mamma är ju SÅ pinsam! Skickade honom att köpa fikabröd och tog mitt fynd och gick hem.



Jag ska ha blommor, eller kanske kryddväxter i den, eller chili? Blir troligen toksnyggt vilket som. :)

Fler glada överraskningar dyker upp nu när det är vår, lökarna jag satte i höstas tittar upp.

     

Jag älskar hyaciner! De som kikar upp på bilden i mitten är gula som jag hade i krukor i trädgården i Bollnäs ifjol. Jag petade ner dem här när de blommat över och nu kommer de :D Nu ska jag snart sätta ner några blåa som jag sparat sen i julas, kanske det var någon mera färg också - jag minns inte riktigt så det får bli en överraskning.

Vår tomt är överlag hiskeligt ful och eländig, något som mellansonen påpekade igår när han kom hem. Men jag deppar inte för det, vi får ta en bit i taget. Det tar väl några år innan vi fått det som vi vill men jag har ingen brådska. För tillfället ska jag ta tag i detta fula hörn som ligger aldeles bredvid bron...



Jag la en massa gammalt gräs där i höstas och satte lökar i. Planen nu är att fylla på med täckbark och plantera blommor där samt att byta upp de hemska telefonstolparna. (De är för övrigt anledningen till att det bara blir blommor här och inga ätliga växter.) Återkommer med bilder på resultatet senare :)

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Föräldrar och fastrar kan vara pinsamma... så är det när man har snart tonåringar eller tonåringar i sin närhet....



Kommentera här: