Kålrötter och fjäderfän

Höns och tuppar som inte håller sig på sin plats kan ställa till med en hel del ofog... Den här synen möttes jag av en dag i veckan när jag kom hem:
 
 
Alltså; hela gänget ute på promenad.
 
De hade hunnit ställa till en del också. Mina stackars kålrötter var inte glada.
 
 
Men hönsen var jätteglada och det syns att de har haft fest här. Som tur är har jag en stor pallkrage till med kålrötter, där de dessutom är större. Tur att de inte varit där och härjat :) De hade hunnit vara på fler ställen men inte ställt till med någon stor skada någon annanstans.
 
 
Frosten har också hunnit hälsa på under den gångna veckan, överdrivet tidigt tycker jag. Men inte jättestor skada i det stora hela. Hoppas det dröjer innan näsat köldknäpp kommer!! Nu när mina alltför sena luktärter äntligen blommar och doftar underbart :D
 
 
Vore ju kul om Såpnejlikan som skymtas i bakgrunden också hinner blomma :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: