Mormorsrutor och fula lampor...

Vi har två mycket tråkiga lampor på våra sängbord. Biege och ful är de....
Jag fick en idé i en bok jag lånade av mamma för ett tag sen och har virkat några mormorsrutor från och till sen dess. Jag är inte framme än men tänkte bjuda på en liten tjuvkikning ;)
 
Då här ser nämnda lampa ut (vi har alltså två likadana).
 
 
Jag tänker göra dem fina med hjälp av vit linoljefärg och de här mormorsrutorna :)
 
 
 
Nåja, det kommer att behövas fler rutor. Men det blir säkert färdigt någon gång :)

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Skall bli spännande att se det färdiga resultatet.. =)

Kram
Sanna

Svar: Ja, när det nu blir. Jag är ju sån att jag håller på med hundra saker samtidigt.....
Petra

2 Sanna:

skriven

SV: Haha ja jag känner igen det där..har några påbörjade projekt som ligger här hemma och skräpar jag också.. =)
Funderar nåt mer på att dra igång en omställningsverkstad då? ;)
Kram
Sanna

Svar: Inte riktigt...har lagt allt sånt på is ett tag faktiskt. Klurade på om man skulle börja med en filmvisning för att komma igång och sen spåna på vad man vill. Beror ju mycket på vilken typ av grupp vi blir också. Jag kanske kan skramla fram nån intressant film typ "In transition 2.0" eller liknande....
Petra

3 Sanna:

skriven

SV: Låter som en toppen ide gumman! =)

Kommentera här: