Bra dag idag :)

Igår hade jag "huvudvärken från helvetet".... Försökte bota den med promenad, massage, Heat Loation och sömn. Gissa vad?! Det funkade :D Idag har jag haft kofta på hela dagen och det har också hjälpt till.

På jobbet går det sakta frammåt med miljöutredningen, känns som att vi har en grund att stå på nu. Det är roligt och givande att jobba ihop med min chef, vi ser saker på så olika sätt - vilket gör att jag måste tänka efter en hel del. Sånt som är självklart för mig (i miljötänkt alltså) är totala nyheter för honom. Men han är i alla fall intresserad så jag hoppas kunna göra om honom till en omställare av rang, inom säg så där en....tio år ;) Råkade jobba lite länge idag, satt och filade på lite allmän information och glömde bort tiden.... Tränade innan jag åkte hem. Kändes som att jag väntade en evighet på bussen (det gjorde jag inte, kanske fem minuter) men var vrålhungrig när jag väl var hemma, gott med mat då :) Spagetti med ugnsrostade grönsaker, fetaost och mozarella - hur gott som helt!!

Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet för att träffa lite omställningsfolk, ska bli roligt :) Dessutom har jag lyckats lura med mig min kära lillasyster på lunchföreläsning med Martha Thernsjö och Anders Tivell, är så glad att hon ska med! Det ska bli intressant att lyssna på dem.

"En föreläsning där de berättar om sina egna försök att ställa om till ett liv i harmoni med naturen och hur detta påverkar deras bekvämlighetsgränser. De bor idag på ett torp i Tiveden med egna odlingar, fjällkor och får."

Till helgen ska jag så har jag tänkt. Ja, inne så klart ;) Lite chili, aubergine (har aldrig odlat det - men ska prova för de är ju så goda), paprika och det var en sak till men jag minns faktiskt inte just nu vad.... Tomaterna väntar jag lite med, annars blir de så rangliga. Senare blir det zuccini också, det är så himla kul och tacksamt att odla - de växer ju som ogräs :D Pumpa har Saga bestämt att vi ska ha i år. Det är också nytt så det blir spännande och kul eftersom hon kom på det.

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Va tusan överger du mig på jobbet? Ja ja jag är ju vuxen och kan luncha själv för en gångs skull. Det finns ju andra där oxå har jag märkt.



Ha det så kul.

2 Petra:

skriven

Du får luncha med Pär och gänget, Marie :)

Kommentera här: