Inga fler konservburkar!

Nu har jag funderat över det här med konservburkar och Bisfenol A tillräckligt. Från och med igår så köper vi inte konservburkar längre. Jag fattar inte hur det kan vara tillåtet att sälja mat i förpackningar som innehåller hormonliknande substanser som går ut maten och in i våra kroppar. När det förbjöds i barnmatsburkar borde det förbjudits helt och hållet! Varför vänta ända tills januari 2013? Undrar förresten hur det är med ICA:s ekologiska krossade och passerade tomater som säljs i tetror, eller för den delen allt som säljs i tetror..... Jag har aldrig hört att de skulle innehålla Bisfenol A men helt säker känner jag mig inte. Larmrapporterna duggar tätt angående de kemikalier vi får i oss via maten, så allt känns osäkert för tillfället.
 
Jag försöker äta ekologiskt och svenskt och det är nog det bästa som går att åstadkomma just nu. Önskar mig för tillfället mjölk i returförpackning, det är idiotiskt med engångsmateriral!

Kommentera här: