Nässelvatten men inga bin...

Tyvärr fick bina förhinder ikväll så de kommer på torsdag istället. Så jag har ägnat kvällen åt lite annat pyssel, göra nässelvatten och kratta ihop gräsklipp (Pär klippte gräset) och lagt på grönsaksodlingarna. Jag antar att de flesta vet hur man gör nässelvatten (toppen att gödselvattna med) men jag vill ändå visa och berätta :)
 
Det första man behöver är en hink, vatten och ett gäng nässlor....
 
 
Man plockar så många man tycker att det behövs, förslagsvis med handskar på ;) jag brukar klippa dem i lite mindre delar men det behöver man egentligen inte. Så lägger man dem i en hink....
 
 
Och häller på vatten så att det täcker....
 
 
På med locket och sen är det bara att vänta. Efter nångra dagar har man ett kraftigt gödselvatten som bör spädas innan det används. Superbra, ekologiskt och aldeles gratis :) Tilläggas bör dock att det luktar riktigt illa så jag tror inte jag vill använda det inomhus...
 
 
 
 

Kommentera här: