I vårt hemska uterum

Tanken är att vårt hiskeliga uterum ska förvandlas till en vanlig traditionell altan. Denna förvandling kommer dock att få vänta till nästa år (minst) eftersom många andra projekt står högre upp på prio-listan. Så som hönshus, djupsäng (som för övrigt är klar nu :)), växthus, odling osv. Men istället för att det ska få stå där och bara vara ett eländigt, fult och övergivet uterum så använder jag det nu som växthus för tomater och chili. Som odlas i krukor då så klart ;) De stortrivs i alla fall där. Små körsbärstomater på gång redan, Tiny Tim.
 
 
 
Chili har vi faktiskt skördat några redan :) Jag tror vi kommer att få en hyfsad skörd i år, särskilt med tanke på att det står ett gäng tomatplantor i det lilla växthuset ute också. Det var väldigt dragit där upptäckte jag för någon dag sen så nu har jag tätat bakifrån och hoppas att de (aubergin och tomater) ska trivas bättre. Nu skiner solen igen så jag ska skynda mig ut en stund innan regnet kommer tillbaka.

Kommentera här: