Första sådden 2012 :)

Äntligen har det blivit av :D Nu har jag sått tomater, chili (bara en sort eftersom jag har ett gäng som övervintrat), aubergin, kronärtskocka, oregano, kryddtimjan och basilika. Hittade några gamla gräslöksfrön också som jag petatde ner, får väl se om det blir nåt av dem...

I den stora lådan har jag kryddorna och två kronärtskockor eftersom det blev plats över :)



I de två mindre får tomater och övriga bo.



De får samsas om utrymmet i fönstret med krukväxterna.

   

Längre fram blir det tre olika sorters squash, pumpa (som bekant är det Sagas idé) och tagetes. Troligen dyker det upp något mera också.... Till våren så klart sådd ute, nån som har tips på god potatis? Jag har tänkt Folva och Inova för det är goda potatisar och så Blå Kongo, bara för att det är kul med en blå potatis - men skulle gärna ha flera sorter. 

Sen har jag idag bestämt mig för att se det här med odling av grönsaker som något viktigt istället för att se det som en hobby. Menar jag allvar med mitt "Odling för omställning" så måste jag ta mig själv på allvar när jag håller på med det också. Det är ju faktiskt inte någon hobby-odling jag vill bygga upp, jag vill odla så mycket som möjligt av den mat vi ska äta och det funkar inte så länge jag ser på det som en rolig grej. Visst, det ska fortfarande vara kul men det viktiga är att jag producerar mat till min familj :) Fatta känslan!!!!

Kommentera här: