Jobb och annat strunt

Idag har jag fnulat med miljöutredningen i stort sett hela dagen på jobbet, blev lite slut i huvudet så jag var tvungen att 5S:a lite på slutet.... Många tankar blir det. Just nu känns det spretigt och lite yrt men det blir säkert bättre, vi är bra på återvinning i alla fall - även om allt naturligtvis kan bli ännu bättre.

Här hemma har bestämt oss för att börja hålla ögonen öppna för gamla kök, gärna 50-tals kök för min del :) Kan ju bara bra att hålla utkik trots att det antagligen kommer att dröja ett tag innan vi gör om något i köket. Det vi har nu är ju ett rätt rackligt IKEA-kök så vi vet att det inte kommer att hålla, förr eller senare så blir vi tvungna att byta ut det. Bäst att vara förberedda alltså :) Kan ju ta ett tag att hitta ett kök vi vill ha också eftersom vi inte vill köpa ett nytt. Vidare drömmer vi om en vedspis i köket och ett jordkylt kylskåp (eller kallt skafferi om man så vill) Jag får spunk på vårt kylskåp som skramlar och går, fattar inte att ett så nytt kylskåp ska behöva väsnas så mycket. Jag är lite allergisk mot ljud så det är säkert inte så farligt egentligen, bara jag som är känslig ;)

På fredag ska vi hälsa på skolorna som vi ska välja mellan till skruttungen. Vill se och känna hur det verkar på båda ställena innan något blir bestämt. Själv har jag ingen uppfattning alls så det ska bli intressant.

Dags att ta en tur ner till källaren och kolla om det finns varmvatten, vill gärna ta en dusch innan vi går och hälsar på svärmor som stukat foten.

Ha det bra :)

Kommentarer:

1 Putte:

skriven

Just ja, jag var förbi hos Pär Johansson (modreaten) och han hade ett redigt femtiotalskök som visst ska bytas ut inom en överskådlig framtid.

Jag nämnde att du letar. Om du vill kika lan du få nr. Av mig...

Kommentera här: