Återkommande glädje

Jag har några novemberkaktusar. Eller egentligen rätt många faktiskt. Alla utom en bär på minnen av personer eller tidpunkter i mitt liv. De flesta kommer från skott som jag fått av vänner och släktingar. En gul som jag fick av en vän för så där 10-15 år sen, henne umgås jag tyvärr inte med längre men varje gång den blommar tänker jag på henne och många av de minnen vi delar kommer tillbaka. En rosa fick jag av mina pojkars pappa en gång när pojkarna var små, när dem blommar minns jag mycket av den tiden. Två röda har jag rätt nyligen fått av min mamma och att tänka på mamma är ju alltid bra. En vit som jag fick i en julgrupp av pappa och hans fru för några år sedan. Den som betyder mest, eller de för jag har två, är de som var skott ur mormors jättestora kaktus - de är fullla av minnen sen jag var liten och när mormor tog med oss upp på övervåningen och visade hur många blommor hennes hade. Blomskott är en väldigt bra sak att ge varandra, de kostar inget och skänker glädje under många kommande år, även sen givaren inte längre finns i våra liv...
 
   

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

vackert

Svar: Tack för det.
Petra

2 Sanna:

skriven

Dom är så fina och ännu finare när det finns minnen "i dom".. <3

Svar: Det är ju så :)
Petra

Kommentera här: