Skönt med helg

Började helgen med att ligga kvar i sängen och lyssna på flickorna när de lekte. Sen blev det en lugn frukost i favoritfotöljen med en bok. Har lagat några byxor åt Pär, vissa för andra gången. Jeans går gärna sönder igen när de väl har börjat... Men nu håller de ett tag till.
 
Eftersom hela familjen, alltså alla barn :), är hemma så har det blivit ganska mycket kökstjänstgöring. Taco i fredags, potatisgratäng och veg. snitsel igår samt äppelpaj. Idag kanske det blir rester men det har jag inte riktigt bestämt än. Städade i alla fall köket igår, det behövdes. Av någon underlig anledning blir det alltid väldigt rörigt i köket när barnen inte är hemma, man tycker det borde vara tvärtom men icke....
 
Jag har fyllt på fågelmaten igen också, de hade ätit slut på talgbollarna. Så nu hänger det nya sådana där åt alla talgoxar och blåmesar :) Vi har fler arter här också men det är så klart flest talgoxar och blåmesar. Det är ganska varmt nu, och fuktigt. Tråkigt väder tycker jag men hönsen uppskattar värmen och är ute och sprättar dagen lång. De var inte så glada förut i veckan när det var åtta grader kallt. De vita hönsen har ruggat klart och fjäderdräkten börjar hämta sig lite grand. De har verkligen sett eländiga ut ett tag, de som inte är så vackra ens i vanliga fall de små liven. 
 
Just det, jag har ju inte berättat att stor-tuppen har flyttat till min syster i Trönö nu.
 
 
En sista bild före flytten. Han är en mycket vacker tupp.
 
Vi skjutsade dit honom förra veckan när vi var lediga. Så nu har han åtta nya fruar att passa upp på. Det trivs han nog bra med :) 
 
 
I utbyte mot tuppen fick vi en stor burk med torkad svamp. Mycket bra byte tycker jag.
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Där kommer han nog trivas kanon tror jag! Och svamp kan man väl aldrig få för mycket utav.. =)

Kraaaam
Sanna

Svar: Ja, han har det bra där :)
Svamp är stapelföda för mig. Jag äter svamp istället för kött...

Kram på dig.
Petra

2 Anneli :

skriven

Gulle tuppen då =) Tok söt

Svar: Jättefin och mån om sina hönor, värsta drömprinsen :)
Petra

Kommentera här: