Fågelmatning :)

Utlovade ju lite bilder på min fågelmatning så här kommer de äntligen :)
 
 
Nötter och talgboll.
 
 
Solrosfrön har jag på två ställen.
 
 
 
Mera talgbollar.
 
 
Först på plats var naturligtvis Talgoxarna, tätt följda av Blåmesarna. Sen kom Pilfinkarna och därefter Grönfinkara. Nötväckan var nästa fågel och den gömmer frön under panelen på vårt hus. Större hackspett har vi också här ibland, samt så klart skatorna som snor åt sig en och annan talgboll. Det är så roligt att titta på småfåglarna när de äter, jag brukar göra det en liten stund när jag kommer hem från jobbet - får skynda mig innan det blir mörkt....
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Svampfrömataren från världsnaturfonden har jag också..skall hänga upp den och lite annat vid huset någon dag.. =)

SV: Mmm jag provsmakade faktisk en till slut och dom var supergod! =)

Kram

Svar: Den är så snygg, de andra automaterna är ju eländigt fula. Men så länge de håller så får de duga. Köper inte nytt bara för att det ska vara fint.
Fick sonen sälja några chokladbollar?
Petra

Kommentera här: