Ingen lust?

Jaha, imorse trodde jag att det skulle bli väldigt lite gjort idag. Nästan ingenting faktiskt. Hade ingen lust med någonting, utom att åka och köpa en hund....
 
Nu går det ju inte att impulsköpa en hund, vilket är en himla tur! Så jag knatade iväg till Södran med lite kakor och sen sa jag bestämt till mig själv att jag skulle sluta vara så eländig och gå ut och göra något roligt istället. Ok då.
Gick ut och började fixa i ordning fågelmatningen, tänkte att vi skulle få fler fåglar i år än vad vi hade i vintras för då var det dåligt. Jag blev inte riktigt klar men det jag hann med blev jag nöjd mer :) Utom en pinne (som jag har en sån där ful automat på), den var på tok för sned så den måste jag byta ut. Gör det imorgon, då ska jag också knäppa lite bilder så ni får se - hann inte det nu för vi har flyttat hönsen och sen blev det mörkt.
 
Jag har även varit och hämtat en hel massa äpplen. Tack så mycket Krimskramsan, både för bärhjälp, äpplen och trevligt sällskap :) Ska göra mera mos, det går åt i snabb takt här. Så ska jag försöka torka äppelringar också, verkar bli taskigt väder imorgon så sånt arbete passar nog bra då.
 
Nu har jag gjort eld i pannan och väntar på varmvatten så jag kan ta en dusch. Sen ska jag virka resten av kvällen tror jag, stickade hela kvällen igår - det gäller att variera sig ;)
 
Virka lite fler svampar tror jag, samt göra en ny variant av "burk-mössan"...
 
 
Så trots att jag inte hade någon lust med något alls imorse så känner jag mig rysligt nöjd med dagen :)
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Tack själv gumman! Kul att äpplena kommer till nytta.. <3 Försökt klura lite på vad jag skall göra utav de gamla kläderna jag fick utav dig också, men har ingen tydlig plan ännu..men men..

Jag får komma och hälsa på någon dag också med "te ingredienserna" så vi får testa lite..skoj att experimentera.. ;)

Ja jag tycker verkligen att du skall vara nöjd med din dag trots att du som "tur var" inte impulsköpte en hund.. ;)

Kraaaam
Sanna

Svar: Fick ihop två små kantareller och stickade lite på sjalen på kvällen så jag är rätt nöjd. Även om det inte blev någon "flugsvampsmössa" till burkarna. Nytt försök idag ;)
Petra

2 Anonym:

skriven

Det låter som en helt underbar dag trots allt! :-)

Svar: Ja, det blev en bra dag :) Trots att det kändes motigt i början.
Petra

Kommentera här: