Hamstring...

Nu har svamparna torkat färdigt och jag har stoppat in dem i en burk :)
 
  +     +   TID  =
 
 
Det räcker väl till någon måltid men jag ska ut mer i skogen, det behövs mycket svamp om det ska räcka hela vintern och helst ända till nästa höst :) Det går åt mer nu sen jag blev vegetarian också...
 
Jag hittade ett gott te, påste visserligen men det får duga på jobbet, på ICA för nån vecka sen. Det är både KRAV- och Rättvisemärkt och jag var helnöjd. Nu när jag var dit och handlade så låg detta te i en kundvagn märkt med "Utgående varor" 15 kronor styck.... SUCK! Jag vill ju fortsätta köpa det. Men jag köpte i alla fall alla kvarvarande paket så nu har jag tid på mig att hitta ett nytt te som är gott både för munnen och för själen.
 
 
 
Så nu har jag hamstrat både svamp och te ;)

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Hann plocka på mig några te paket jag med.. =)

2 Anonym:

skriven

Du kan plocka svartvinbärsblad och torka dem för att sedan använda dem som te. Får kanske låta det dra lite längre än vanligt te men annars är det precis som lösviktste :-)

Svar: Ja, det ska jag prova nästa år :) Antar att bladen är för vissna nu...
Petra

Kommentera här: