Paj

Idag har jag gjort en "man-tager-vad-man-haver-paj"....
Vi hade så mycket ägg hemma så jag tyckte det var en bra idé att göra en stor paj med äggstanning. Började så rota i köksskåpen. Hittade spenat, broccoli och riven ost i frysen. Hade, förutom ovan nämnda ägg, en liten bit koost och en skätt grädde i kylen. I skafferiet fanns torkad svamp som jag fått av en arbetskamrat och i uterummet några tomater och gul lök. Jag gjorde en deg och vips så har vi en supergod paj i långpanna som räcker i flera dagar :)
 
Jag tittade till mina bin häromdagen. Jag är lite bekymmrad över det ena samhället, de åt väldigt lite förra gången jag matade dem och den senaste har de inte ätit något av.... Så jag funderade på om något hänt med drottningen. Men jag letade och hon fanns där :) De har dock inte börjat bygga ut något i den övre lådan så nu ska jag byta plats på lådorna så att den de bor i hamnar överst, närmast foderlådan. Ska försöka mata dem mera, hoppas de drar ner lite sockerlösning då... Bina i den andra kupan verkar må finfint. De har full aktivitet även i den övre lådan och har glatt tuggat i sig all mat men de ska också få lite till. Jag har gjort iordning sockerlösningen idag och ska ge dem imorgon. Hoppas på skapligt väder då, har tänkt mig att jag ska skörda det sista ute i trädgården också. Jag har lite potatis, morötter och rödbetor kvar. Ja, just ja - kålrot också :D

Kommentera här: