Lite pyssel

Fick för mig att det skulle vara kul att tillverka några kakfat. Först ville jag göra ett av min mosters fina guldkantade proslin som jag ärvt. Det blev jättefint :)
 

Vi var till Erikshjälpen idag och tittade efter proslin till flera och hittade några med hjärtan på som jag tyckte om.
 
 
Och så här gör man: Tejpa med maskeringstejp och mät ut mitten på tallriken.
 
 
Borra hål. Eller gör som jag och ge tallriken till en borrande sambo och få tillbaka dem med hål i ;)
 
 
Sen är det bara att skruva ihop. Lite trixigt att få dem helt raka men roligt var det :)
 
 
 
Fick sätta möbeltassar under de här eftersom skruvarna inte var försänkta men det spelar ju ingen roll. Jag kommer absolut att göra fler, bra sätt att ge gammla tallrikar nytt liv...
 
Nu har jag tyvärr inte användning för alla kakfat själv, så vi får väl se om jag ger bort några i present eller om jag kanske säljer nåt.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Superfina gumman! <3

Svar: Tack, jag är helnöjd :)
Petra

2 Erikshjälpen:

skriven

Hej
Vilket fint kakfat du har gjort. Är det okej om vi länkar in blogginlägget på vår facebooksida, som inspiration? Maila gärna vad du heter också, om du tycker att det är okej att vi lyfter detta. Vänliga hälsningar, Hanna på Erikshjälpen

Svar: Hej och tack. Det är bara roligt om ni vill göra det :)Jag heter Petra Hagelin
Petra

Kommentera här: