Juldag, Annandag, Mellandag

På Juldagen firade jag min födelsedag. Det blev en bra dag med besök av familjen, mycket prat och skratt till fikat. Fina presenter.
 
 
Saga har ritat en fin teckning, mamma har virkat en duk till mitt köksbord, Storasyster har stickat lampskärmar till mina fönsterlampor. Blomman är från Lillasyster och boken fick jag av Pär. Intressant läsning. Av Tomas fick jag en trisslott och en kram :)
 
Men det viktigaste var så klart att de kom hit.
 
På Annandagen hade vi inget planerat så vi var ute rätt mycket. Det var varmt. Larvig vinter i år, den gråaste julen jag kan minnas... Men hönsen tycker att det är toppen.
 
 
Här ligger vitlöken och väntar på våren...
 
 
Så här pigg är Fingerborgsblomman mitt i vintern.
 
 
Igår var vi bara hemma. Det var en sån där skön, halvtråkig dag när ingenting blir gjort och man bara går och dräller. Jag var iväg till hälsokostaffären förresten och köpte D-vitamin åt yngste sonen. Annars blev det en dag i lugnets tecken.
 
Avslutar med vacker trädgårdskonst av barn :)
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Trevliga presenter!
Grattis i efterskott!
Jag har också avverkat min födelsedag nu och fick en toppenpresent av stora familjen - dragning av elen i köket, så nu är det gjort! Härligt! :)
God fortsättning!

Svar: Grattis till dig också :)Nu börjar det rycka i odlar-nerven här så jag sitter mest med frökataloger och drömmer...
Petra

Kommentera här: