Första sådden 2013

Idag blev det äntligen av att så chili och paprika :) Jag tror det var två veckor sen jag tänkte göra det.... Men huvudsaken är ju att det blev av till slut :) Jag sådde tre sorters chili "Sweet Banana", "Hungarian Yellow Wax Hot" och "De Cayenne". En gul paprika "Golden Calwonder", jag ska så mer paprika sen men hade bara en sort hemma nu.
 
 
Det blev två rader (alltså åtta plantor om alla gror) av "Sweet Banana", den är inte så stark men mycket god.
 
 
Nu är det bara att vänta :)
 

Kommentarer:

1 frida:

skriven

åh jag älskar chiliplantor!

Svar: Ja :) De är fina och det är gott med chili...
Petra

2 Jenny Knapp:

skriven

Visst är det roligt när man får börja peta ner frön! Nu är det snart dags för chili, paprika och purjo hos mig.

Svar: Jättekul! Purjon sätter jag lite senare, ungefär samtidigt som tomaterna :)
Petra

Kommentera här: