Mycket på gång nu

Just nu händer det rätt mycket i trädgården. Jag har sån tur att jag har hjälp med sånt som jag inte fixar att göra själv för tillfället. I "Odling för omställning"-kragen växer jordärtskockan troget trots att jag inte brytt mig ett dugg om den. Det är ju det som är den största fördelen med den, växer och frodas bara av sig själv liksom.
 
 
Nu har den fått sällskap av några potatisar, de brukar ju växa bra de också :)
 
Purjolöken är avhärdad och har fått flytta ut i en stor pallkrage. Hoppas de ska trivas bra där. Den ser liten och rätt eländig ut just nu men ska förhoppningsvis bli stora och goda framåt hösten.
 
 
Kruxet är att jag har lika många till som jag ska försöka få plats för någonstans. Men det är ett angenämt problem i och för sig. Jag har ju den stora djupsängen kvar så det ska nog gå :)
 
Pärs imporviserade potatisland.
 
 
Pär grävde lite där sandhögen har legat, det är inte mycket sand kvar nu eftersom det mesta har flyttat till olika platser i trädgården, och gjorde fåror. Vi har massor med potatis som vi tänkte peka ner lite här och där och det här var ju en bra idé för här skulle det bara ha vuxit gräs annars. Får ha på lite hönsbajs och gräsklipp sen så växer det fint sen.
 
Här håller Tomas på och fyller mitt senaste projekt åt mig. Som jag berättat tidigare så hjälper han mig nu när jag inte kan ta i så mycket själv. Här ska jag odla gråärt och bondbönor i år har jag tänkt.
 
 
Tillsammans har vi hunnit en hel del idag :D

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Ser ut att bli toppenfint gumman! Duktig ni är. =)

Kram
Sanna

Svar: Ja, jag tror det blir bra :)Kram
Petra

2 Anonym:

skriven

åh så härligt med trädgård. hoppas du får god skörd,

Svar: Ja, hoppas det blir bättre skörd än ifjol. Då blev det inte så bra, men det var ju en väldigt kall sommar också.
Petra

Kommentera här: