Nu kan vintern få komma!

Idag har jag pysslat en del ute i trädgården. Jag som skröt för ett tag sen att jag fick ner blomsterlökarna i tid i år... Idag har jag planterat vitlök. Ganska sent men just den här hösten spelar det nog inte så stor roll eftersom det fortfarande är varmt och ingen tjäle alls. Utöver vitlöksplantering har jag fixat årets fågelmatning så nu kan kylan och snön komma när den vill. Helst snart :)
 
 
Fåglarna var snabba med att hitta hit. Först kom förstås talgoxarna, tätt följda av blåmesar och sen nötväcka. Sidensvansara hoppade omkring i buskarna längre ner men vågade sig inte fram för att kolla vad som bjöds. Jag har havre, solrosfrön, hampfrön och jordnötter här....
 
...och talgbollar i ett sånt här nätrör för annars drar skatorna iväg med hela bollar och det blir lite tjatigt i längden tycker jag. Även om de också måste äta så får de dela med sig till småfåglarna också.
 
 
I växthuset har det också blivit vinter, jag har tagit bort alla vissna växter däriftån och sen fyllt på med löv där för att öka mullhalten. Senare ska jag lägga in hönsbajs där, så kommer det att växa så det knakar nästa sommar :)
 
 
 

Kommentera här: