Änglamarksnyhet

När jag var på Konsum igår blev jag lite glad.
 
 
Änglamarks svanenmärkta ljus med 100% stearin.
 
 
Jag köpte Kronljus eftersom jag tycker att de är snyggast. Jag använder en hel del ljus och då känns det bra att kunna köpa dem någolunda miljövänligt. Dessutom kan det vara bra att ha ett litet lager hemma ifall det skulle bli strömavbrott.
 
 
Det finns blockljus också. Ska prova dem sen...
 
En annan sak som gör mig glad med vår Konsumbutik här i byn är att de tar hem det man ber dem om :) Jag gav dem en lista på saker jag saknat i deras ekologiska sortiment (keso, turkisk yoghurt bla) och nu har de det hemma. Igår tackade en i personalen mig för att jag tipsat dem för många hade köpt just dessa ekologiska varor så de tagit slut. "Om ingen frågar så tänker vi inte på att ta hem" Just det, fråga!

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Ja, man måste våga fråga!
Här har vi en konsum-butik som har ett väldigt bra ekologiskt sortiment, så det är inte mycket jag behövt fråga efter :)
Hur vår ljushylla ser ut vet jag dock inte, för smala ljus använder jag inte så mycket, men dem får jag och ibland stöper jag egna. Blockljus gjuter jag alltid mina egna, så det använder jag mer utav. Nära och kära lämnar in sina ljusstumpar till mig, så jag gjuter många ljus på ett år :)

Svar: Va roligt :) Jag har ett gäng ljusstumpar som ligger men har inte kommit mig för med att gjuta några egna ljus än. Tänder mycket värmeljus men gillar även "vanliga" ljus. De har mycket eko på vårt Konsum också men vissa saker har jag saknat, dock är det roligt att de bryr sig när man frågar efter saker.
Petra

2 Sanna:

skriven

Härligt! Då skall jag titta in där nästa vecka. =)

Kram och trevlig helg på dig! <3
Sanna

Svar: Trevlig helg tillbaka :) Men det vet jag ju att du får....
Kram
Petra

Kommentera här: