Första veckan...

...som jag jobbat 25% på riktigt. Med lön alltså.
Tio timmar fördelade på tre dagar. Det har gått bra.
Känns jätteskönt att vara tillbaka "på riktigt", även om det bara är 25%.
Finns mycket som väntar på att göras :)
Kommer att bli bra.
Sen får vi se hur långt jag kommer.
Nästa delmål är 50%.
Det tar vi sen, nu ska jag känna mig nöjd med det här ett tag först.
 
Idag efter jobbet åkte jag hem och vilade, sen ut med hunden.
Iväg på välbehövlig massage.
Sen var Pär och jag på Granngården och köpte E-jord till tomatplantorna.
En liten kille satt i en bil och tittade storögt på Pär som körde skottkärran lastad med jord (och kalk).
Han verkade fundersam.
Vi har så nära till Granngården så det känns fånigt att ta bilen dit. Så länge Pär orkar få hem det vi ska ha i skottkärran så tar vi den. Clinton tyckte att det var ett mycket intressant ställe. Luktade gott överallt för en liten nos.
 
Kvar på att-göra-listan för ikväll (inte för att jag har någon men) finns att duscha lortig hund och mata hungrig salamander. Kanske behöver några plantor vatten också.
 
Ha en fin kväll :)

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Vilken härlig syn, att använda skottkärran som "shoppingvagn" :-) Förstår om folk tittar lite nyfiket! Det är så när man gör lite udda ting. :-)
Ha nu en finfin fredag!

Svar: Ja, det är rätt kul faktiskt :)
Petra

Kommentera här: