Vår och påsk och slut på helgen

Det har varit en händelserik påskhelg.
Inte allt av godo.
Men så är det ibland.
Jag tänker dock bara berätta om det roliga.
 
I lördags var vi till min mosters man och hämtade möbler och diverse grejor som han ville bli av med.
Mycket fint fint var det.
Bilder på det kommer senare, när jag fått ordning på allt.
En bild har jag förresten, på kökslampan - som passade perfekt i vårt kök.
 
 
Tidigare har vi varierat mellan två olika lampor som ingen av oss varit nöjd med.
Nu är vi nöjda och glada över vår nya lampa. Som är allt annat än ny egentligen. Men fin.
 
Igår var det som bekant långpromenad och plantering av vårblommor. Lite pysslande med de nya möblerna och sen soffhäng framför TV:n tillsammans med hund och sambo. Katten Nemo var med en stund men tyckte snart att den nya, ovanliga soffan som står i en annan del av rummet passade bättre för en fin katt än den överbefolkade TV-soffan.
 
Idag har vi varit till skogen. Ett aldeles underbart ställe. Där man kunde HÖRA tystnaden. Fantastiskt.
 
 
 
Pär fascinerades av alla stora gamla stubbar.
 
 
Det var lite långt att gå uppför men helt klart värt det när vi kom fram till den mysiga fäbodvallen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fikade och hade det bra i solen sen kikade vi runt lite och hittade en källa med gott, friskt vatten i.
 
 
Clinton passade på att svalka sig lite.
 
 
Hit ska vi absolut åka fler gånger.
 
Resten av dagen har bestått av matlagning, vattning av plantor och krukväxter och sånt där vanligt småpyssel. Samt en skön kvällspromenad.
Nu är hela jag trött så snart blir det sovning.
 
Hoppas ni haft en fin påskhelg.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: