Köpdjävulen vill komma på besök...

"Råkade" titta på me&I:s hemsida....lillasyster ska ha klädparty men jag orkar inte åka dit. Beställde en klänning åt Saga, hon behöver lite nya kläder eftersom hon håller på att växa ur det hon har.
 
Själv behöver jag inte mera käder. Egentligen. Men jag hittade ändå en tunika i samma mönster som klänningen jag beställt åt Saga. Jättesnygg. Det nästan står mitt namn på den. Brun botten och massor av vita hjärtan på. Men det blir ingen. Har jag köpstopp så har jag. Det ska väl kännas lite också, om det ska vara nån vidare utmaning...
 
 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Ja, ibland knackar ju köpdjävulen på.
Bra att du stod emot!
Jag funderade på att bryta mitt köpstopp till en begravning, men samlade mig samman och sydde mig en klänning som jag kunde bära den dagen.
Faktiskt skönt att slippa köpa något!

Svar: Va duktig du är som kan sy en klänning :) Nån gång ska jag lära mig att sy kläder. Det är helt underbart att slippa köpa saker. Befriande. Hoppas det blev en fin begravning.
Petra

2 Marie:

skriven

Duktig som inte köpte till dig själv.... Jag skulle också vilja/kunna sy kläder.... äntligen få nåt som passar min korta satta kropp... just ja då måste jag kunna designa också... jaja i nästa liv :)

Svar: Under kan ske och det är aldrig för sent att ge upp ;)
Petra

Kommentera här: