Saga, snart åtta, resonerar

I helgen var vi till Söderala och gratulerade min systerdotter som fyllde år.
På en bussresa får jag förmånen att ta del av min dotters funderingar.
 
- Det är synd om de som har krig i sitt land.
Lång tankepaus.
- Tur att det inte har kommit in krig i Sverige.
Lång takepaus.
- Mamma, tänka att det finns en farbror som tycker att inte flyktingarna ska få komma hit....
- Det finns tyvärr flera som tycker det, svarar jag
- Hm.... Jag tycker att alla som behöver ska få komma hit.
- Om man har det så dåligt i sitt land så att man inte kan bo där....då borde de ju få komma hit.
- Vi har det ju så bra här...
- Det har du rätt i, det tycker jag också.
 
Underbara unge!
För henne är det självklart att vi ska dela med oss av vårt överflöd.
Synd att inte alla delar den känslan.
 

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Bra!

Kommentera här: