Åke hälsar och säger Hej!

 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Hej Åke!
Och hej Petra!
:)

Jag skrev en förklaring till mina vimpelraddor idag och mindes då plötsligt att du också frågat nåt om dem.
Så här kommer några rader, så kanske där finns svaret på din fråga:
Vimplarna jag virkat är väldigt enkla att göra. Och beroendeframkallande....! 12 lm vänd börja nästa varv i 2:a m fr nålen 11 fm sen minskar du en maska varje varv genom att hoppa över 1:a maskan

tills bara en maska återstår. Tag av garnet och fäst ändarna.

Jag virkade ihop dem med luftmaskor mellan och smygmaskor i vimplarna.

Och dina lussekatter, jättefina ju!
Varför är du inte nöjd med dem?

Ha det gott!

Svar: Hej och tack :) Jag ska göra nån vimpelradda när alla julklappar är klara.
Jag tycker att de blev lite taniga och ojämna, lussekatterna.
Men jag är kanske för petig...
Petra

Kommentera här: