LIvet rullar vidare

Jag skriver sällan om min sjukdom.
Den tar så stor del av mitt liv ändå.
Därför får den inte ta så mycket utrymme här.
Nu vill jag ändå skriva nån rad.
För att det känns ok.
 
Var till doktorn i fredags.
Vi kom fram till att allt rullar på som det ska.
Jag blir sakta bättre.
Sakta.
Otroligt långsamt.
Men dock, bättre.
 
Jag har inte skitont alltför ofta längre.
Jag kan göra massor av saker utan att bli dålig.
Har mera ork.
Sover bättre, inte bra men absolut bättre.
Nu ska jag försöka vara på jobbet mera.
Två timmar mer än innan är tanken.
Lägger till en dag istället för att förlänga de två dagar jag redan klarar.
Skulle bli för långt med fyra timmar per dag i nuläget.
Åtta timmar i veckan är tanken.
Små steg framåt.
Men dock, framsteg :)

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Åh va glad jag blir för din skull gumman! <3 Härligt!

Svar: Det är skönt att allt vilande och övande ger utdelning till slut :)
Petra

Kommentera här: