Odlingsvåren är på gång

Det växer ganska fort nu. Lite för fort kanske. Något lite för lite ljus och lite för mycket värme i vårt sovrumsförnster för de små plantorna tror jag. Har satt dit lite extra ljus nu så kanske de lugnar sig en smula :)
 
 
 
 
Det brukar bli bra till slut. När man skolat om blir de fina och glada igen :)
 
I år ska jag ju investera i ett växthus så det kanske till och med blir skörd av Aubergin i sommar. Annars har det varit dåligt med det. Kronärtskocka fick vi lite ifjol, och bra med chili. Sämre med paprika men nu provar jag en ny sort som ska vara mer anpassad efter våra förhållanden. Spännande!

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Ja, spännande med nya sorter!
Och så kul med växthus!!

Ja, hoppas bror min också gillar grytlapparna! :-)

Svar: Varje år vill jag prova något nytt och nu när jag har stor trädgård (blir fjärde sommaren nu) så kan jag prova flera nya :) Ser verkligen fram emot mitt växthus.
Klart han gillar dem. Annars är han kanske färgblind ;)
Petra

Kommentera här: