Men nu är det roligt!

Idag var det äntligen dags :)
Dags för årets första sådd.
 
 
Det är egentligen lite tidigt att så paprika nu, men jag vill ändå så den samtidigt som chilin. Det brukar gå bra.
 
 
Nydiskade root-trainers. Jag tillhör tyvärr inte den här ordningssamma kategorin människor som rengör sina odlingskärl på hösten. Jag gör det inte förrän jag måste. Alltså precis innan jag ska använda dem igen.
 
 
Klart :) Aubergin "Black beauty" och "Udumalapet", Kronärtskocka "Green globe", Paprika "King of the North", Chili "Black Jalapeno" "Hungarian Yellow wax hot" "Sarit Gat" och "De Cayene". Jag hade egentligen inte tänkt så "De Cayene" för den är så himla stark. Men eftersom jag hade både frön och plats så blev det några i alla fall. Får väl ge bort dem till någon som gillar stakare chili än jag :)
 
 
Kattens varma favoritplats funkar bra för groning. När de kommit upp får de flytta till ett ljusare och svalare ställe. Nu är det bara att vänta och glädjas.
 
Trevlig fredag!
 

Kommentera här: