Nu har de kommit!

Fick fröerna från Runåbergs med posten :)
 
 
Många tomatsorter blev det. Trots att jag valde bort några av dem jag egentligen ville ha. Två nya chilisorter, en svart som jag köpte bara för att det var kul med färgen. Får väl se hur den smakar... Paprikan hoppas jag blir bra, den skulle passa här på lite nordligare breddgrader stod det. Råkade köpa två olika vintersquash, den ena för att jag läst att den ska vara god "Buttercup" och den andra för att namnet var så roligt "Ushiki Kuri". Lite kryddor så klart. Spenat, majrova, kålrot, röd och gul lök (tänkte prova odla egen sättlök till nästa år), spagettipumpa för att Saga ville ha den. Sockermajs är årets bubblare, har aldrig odlat majs så jag tänkte att det skulle vara kul att prova. Luktärt måste jag ha, ett år var jag utan det och det kändes jättefel. Blandade sorter blev det här, brukar beställa en till sort från Impecta och det ska jag göra senare. Beställde även en receptsamling för squash och pumpa. Väldigt fint :) Ska prova några recept med vintersqash snart.
 
Den här veckan har inte varit så kul. Mycket ont. Har ändå lyckats vara på jobbet och det känns bra. Var på massage i dag så nu hoppas jag att det ska bli bättre. I helgen ska vi prata tillsammansodling och jag vill gärna kunna så chili och paprika. Kanske kronärtskocka och aubergine också...
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Åh, spagettipumpa!
Det föll min dotter i smaken!
Ja, mig med!

Trevlig helg!

Svar: Ja, den ser härlig ut :) Jag har aldrig smakat så det ser jag fram emot.
Rolig tid vi går till mötes nu.

Trevlig helg tillbaka :)
Petra

Kommentera här: