Restaurang för humlor och fjärilar...

 
...samt till glädje för människor.
 
Så är min tanke med detta blivande blomsterhav mitt i trädgården. Försöker plantera blommor som innehåller mycket nektar. Fingerborgsblommorna gillar jag extra mycket, eftersom det är så roligt att titta på humlorna när de flyger in i klockorna och "försvinner". Ja, jag är lättroad :) Stor blåklocka har jag planterat både vit och blå, tyvärr gillar sniglarna dem också så tillväxten är inte så stor som jag skulle önska. Men de lever i alla fall. Akleja har jag två färger, blå och ljusrosa. Har du en annan färg att dela med dig av så skulle jag bli tacksam. Kärleksört för hösthungriga finns. Humleblomster och lungört ger mat tidigare på säsongen.
 
 
Kantnepetan älskars av både bin och humlor, och uppskattas även av katten :)

Kommentera här: