Skördetiden börjar nu :)

Den nya chilin "Sarit Gat" är gul och fin. Men så stark att inte ens Pär tror att han vågar använda den. Jaha. "Hungarian Yellow Wax Hot" (som faktiskt är RÖD på bilden) är alltså fortfarande favoriten. Enligt oss lagom stark och god :)
 
 
Första vita gurkan skördad idag och den andra gröna. Har inte smakat den vita än. Men det är en gurka, vad kan gå fel liksom? En ny favorit på tomatfronten blir nog "Sibirjack". Den blir inte så hög och spottar fram goda, röda tomater. 
 
En bra sak i det stora växthuset är jorden. Den tunga lerjorden som jag beklagade mig över när jag planterade. Nu är den värd sin vikt i färdiga görnsaker :) Jag vattnar kanske var fjärde/femte dag! I den här värmen.... Fantastiskt bra. Bara jag får dit lite mer mullämnen så blir det perfekt. Matar jorden och maskarna där inne med gräsklipp, andra växtrester och te/kaffesump så om några år kanske jag känner mig helt nöjd med jorden där :)
 
 

Kommentera här: