Dag 5 av 365

Vilken bra söndag!
 
Först en lån promenad.
 
Så en improviserad syjunta med tio barn och fem mammor. Gott fika, stickning, virkning, skratt och böcker. Vi pratade lite om mitt köpstopp och jag blev då erbjuden att byta till mig något jag behöver mot några pelargoner :) Nu ger jag gärna bort några sådana men kanske svart sytråd vore något jag skulle kunna tänka mig i utbyte. Jag har nämligen slut på den. Byteshandel känns bra, mera sånt!
 
Sen en tur ut i skogen med familj och vänner. Vi hade toktur med vädret. Det regnade både före och efter men just den stund vi var ute i skogen och grillade sken solen. 
 
När vi kom hem var hunden i stort behov av en dusch så det var lika bra att göra det direkt. Nu är han helt slut efter skogstur och duschning så han sover skönt i soffan. 
 
Har planterat lite blommor åt äldste sonen och hans flickvän. De har flyttat till egen lägenhet nu och jag hade krukor över, som jag i min tur fått av min kusin. De är fina och jag sätter lättskötta blommor i dem, enligt sonens instruktioner :)
 
Jag måste säga att det här med köpstoppet känns mer och mer rätt. En mycket bra känsla i magen.
Som sagt, befrielse...

Kommentera här: