Vilken helg!

I helgen som var har bina verkligen varit busiga!
Det började i lördags.
Jag skulle åka till Trönö och hälsa på släktingar var planen.
Så blev det inte.
Bina svärmade!
Jaha.
När de satt sig, i en gren ovanför uthustaket,.
ett hyfsat lämpligt ställe faktiskt,
tänkte vi att ok - det här tar nog inte så lång tid.
 
SURR!
En till svärm.
Från den andra kupan.
Suck.
De satta sig i en tall bakom uthuset.
Inte heller alltför besvärligt.
 
Allt jobb med att
klättra
dra vattenslang
fånga in svärm
ordna nytt boende
fixa ramar
tog hela dagen.
 
Men jag kom i alla fall iväg på Kägelholmen, där vi skulle sjunga med kören.
 
På söndagen tänkte jag att nu ska vi väl ändå få ägna dagen åt det vi tänkt göra i helgen.
Istället för att jaga bin.
Som att plantera det sista i växthuset.
Få ner broccolin som börjar se usel ut.
Och så vidare.
Tog en promenad med hunden först.
När jag kom hem var luften full av bin.
Igen.
Men Pär tog hand om det mesta den gången.
Så jag hann med en del annat ändå.
 
Sen kom Clintons ägare hit och hämtade poolen.
Vi bytte.
De fick poolen och vi fick hunden.
Måste vara mitt livs bästa byte :)
 
Händelserik helg...
 
 

Kommentera här: