Syjunta, lunch och ljusutdelning

Igår var det syjunta med inslag av skvaller och våfflor. Trevligt och roligt. Det händer rätt mycket bland oss just nu. Minst med mig och det är jag nöjd med :) En av oss har träffat en ny man, en har ett aldeles nytt jobb, en annan ett ganska nytt jobb osv.... Men jag fick lite gjort på långsockarna mellan våfflorna i alla fall.
 
 
Det var igår och nu är idag....
Dagens lunch blev lite av "man-tager-vad-man-haver-lunch". Hade väl inte alls tänkt ha med det men när jag såg hur fin gulan på äggen börjat bli så ville jag dela med mig av dem. Det syns att hönsen är ute mera nu och hittar en massa gobitar i hönsgården.
 
 
Utöver de vackra äggen så hittade jag trattkantareller i skafferiet, broccoli i fysen, purjolök och creme fraishe i kylen. Det blev kanske ingen kulinarisk höjdpunkt men en helt okej lunch :)
 
Vi var några glada själar som stod utanför ICA och delade ut ljus idag. För att göra folk uppmärksamma på att det är Earth Hour på lördag. De flesta var positiva, några var redan medvetna om det och många sa: Ja, just ja...
 
 
Ni är väl med och släcker lyset på lördag?
 
 
 

Kommentarer:

1 Lonelyfield:

skriven

Självklart släcker jag =) Det både känns viktigt och mysigt.

Svar: Det har blivit en härlig tradition här hemma som jag och min sambo påbörjade 2010, i början av vårt förhållande. Till och med den dataspelande tonåringen deltar :)
Petra

Kommentera här: