Svampletardag och blåsdag

Grått och jätteblåsigt väder. Vad göra?
Ge sig ut i skogen och leta svamp kändes helt rätt.
 
 
Clinton älskar att åka bil.
 
Vi åkte till det som en gång var det bästa svampstället.
För nåt år sen så gallrade de där och det är ett ganska nytt kalhygge aldeles intill.
Så det är inte särskilt bra svampställe längre, dock hittade vi några svampar.
 
Vi åkte vidare till ett annat ställe och även där hittade vi några.
 
 
 
Vi fikade och vimsade omkring också :)
 
Hittade Varglavsladan
 
  
 
Och en källa där det hängde en mugg på en pinne.
 
 
Glad blåsdag på er alla vänner!
 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Låter/ser ut som en härlig dag!
Här åkte jag och Sanna runt i bil för att jag skulle visa lite av mina omgivningar; ställen jag jobbar på, nån loppis, en herrgård osv. Och ute på en liten grusväg beordras jag att stanna. Ut far Sanna, ner i dikeskanten och kikar upp med ett leende på läpparna och kantareller i handen :) Proceduren upprepades tre gånger och vi fick hem en del svamp.

Annars äter jag numera gröna husets honung :) Gott!!

Svar: Va roligt :) Vi fick inte med oss så mycket svamp, dock en minnesvärd dag.
Petra

Kommentera här: