Bråkat med kvickrot ungefär hela dagen

Jag fick Jordärtsskocka av Gabriella på kursen och nu var det dags att få ner dem i jorden.
Började med att rensa, vilket jag inbillade mig skulle gå ganska fort. Det visade sig dock att det var fullt med kvickrotsrötter överallt... Rensandet tog nästan hela dagen men till slut var det ändå dags att plantera :)
 
 
 
 
 
Jag tänker att det är bra att det är gräsmatta runt dem eftersom de kanske vill sprida sig. 
 
Samtidigt i en annan del av trädgården höll Niklas och Matilda på med inramning :)
 
 
Det är härligt att vara flera som jobbar samtidigt.
 
 
I år ska vi odla potatis där för att luckra upp jorden, den är lerig och ganska kompakt. Sen har jag tänkt odla perenna växter där. Utöver rabarbern som redan växer där så blir det piplök och sparris. 
 
 
 

Kommentera här: