Det var ju det här med deo då...

Har funderat en del kring deodoranter.... Jag menar; man vet ju att det inte är bra att använda vanliga med aluminiumklorid i och ändå gör man det. Mest för att man inte vill lurka runt och lukta svett antar jag, men mycket av gammal vana också. Jag har provat en del alternativ men vissa funkade inte så bra och så hittade jag en som var toppen, men den innehöll triclosan så då gick ju den bort på grund av det. Nu tänker jag i alla fall göra ett nytt försök :)
Börjar med att beställa en kräm (!) som enligt flera andra bloggare fungerar väldigt bra.
https://www.indulge.se/ProductList.aspx?pupa=1229&Brand=25&p=0
Någon tyckte inte riktigt om doften men det är en smaksak så där får man ju prova sig fram. Innehållet verkade ganska ofarligt i alla fall :)
Ingredienser:
Organic jojoba, sunflower, and rosehip seed oils; shea butter; a combination of all-natural and gluten-free vegetable clays and powders; aluminum-free sodium bicarbonate; organic vegan kosher glycerin; a combination of organic lavender, peppermint, sweet orange, bergamot and tea tree essential oils.

Jag har beställt den nu så får vi se när den kommer hur den fungerar. Min erfarenhet säger att det brukar ta ett tag innan armhålan "vänjer" sig vid att inte täppas igen av aluminium så i början kan man lukta lite skumt... Jag får väl utfärda en varning för alla som ska umgås med mig ett tag framöver, ifall jag luktar skunk så vet ni vad det beror på ;)

Kommentera här: