Denna dagen ett liv...

Det känns som att jag går lite på tomgång just nu...
Med livet i allmänhet, jobbet och omställningen i synnerhet.
Jag bara tuffar på i mina gamla hjulspår.
Inga nya projekt eller planer, de ligger liksom och slumrar för tillfället.
Jag väntar kanske på att julen ska stökas över, inte vet jag.
 
För jag planerar faktiskt att sitta med frökatalogerna och drömma mellan jul och nyår.
Då ska vårens sådder planeras.
Och kanske jag börjar skissa på ett litet växthus.
Medan jag drömmer om mitt stora orangeri.
Planer och drömmar men inget konkret.
 
Livet går på sparlåga.
Men det är kanske så det ska vara den här tiden på året.
Jag vägrar julstressen.
Är nöjd om jag har knäck och julgran.
Det viktigaste är i alla fall att jag får träffa mina älsklingar.
 
Och elda lite i kaminen...
 

Kommentera här: