En månad som vegetarian :)

Idag firar jag en månad som vegetarian :) Jag kan inte annat än att säga -Varför har jag väntat så länge med det här? Jag är piggare och mår allmänt mycket bättre (förutom att jag just nu har influensa.....) Även min mage som alltid varit rätt bråkig av sig är mycket lugnare :D Nu beror allt det här kanske inte bara på att jag slutat äta kött, jag tänker ju mer på vad jag äter också, är mer noga så att jag ska få i mig allt jag behöver. Knasigt, det borde jag ju ha tänkt lika mycket på innan.... Lustigt också egentligen, när man är vegetarian så frågar folk gärna; Men hur är du säker på att du får i dig allting då? Inte en enda människa frågade mig det så länge jag åt kött....men frågan är faktiskt relevant då också. Jag menar - man behöver mer än bara kött för att må bra. Jag tänker i alla fall fortsätta att leva utan kött, av alla anledningar som jag hade från början plus den nya - att jag mår så bra av det :)

Kommentarer:

1 Anneli:

skriven

Grymt ;) Jag har ju överlevt 2 graviditeter på endast vegmat och ungarna var ju stora och fina så nog får man i sig allt man ska =)

2 Marie:

skriven

Jag har utsatt dig för lite frågor - är medveten om det men det beror på nyfikenhet och på förundran över hur nån kan leva på "gräs".



Jag vet att det är nyttigt och bra för miljön men jag skulle inte kunna vara utan mitt kött eller rättare sagt jag vill inte vara utan kött. Man väljer ju olika även om man kanske tycker lika om hur djuren behandlas å så.



Visst vill jag helst äta kött från ställen där jag vet att djuren mått bra men det är inte så ofta som jag har sånt kött till förfogande. Jag äter även det andra köttet och jag har just när jag tuggar och äter inte djuren i mina tankar utan bara själv köttbiten och hur gott den smakar.



Du gör rätt i att välja det som känns bäst för dig - det är ju så man ska leva.



Höres

M

3 Petra:

skriven

Man ska absolut göra det som är rätt för en själv, men det är inte så svårt som många tror :) Och jag menar inte att det är fel att folk frågar, funderar på om man skulle börja fråga köttätare samma sak... Hur kan du vara säker på att du får i dig allt? ;)

Kommentera här: