Lerjord och pelargoner.

Pär håller på och gräver en grop, vi tänker se om det kommer upp vatten där eftersom det är så blött :)



Som ni ser så är det mest lera här... Därför blir det också odling i djupsäng och pallkrage. Tungt att gräva och svårt att få det bra, så det blir upphöjda odlingbäddar istället :)

  

Det är (som synes här ovanför) ganska stor skillnas på pelargonerna nu. Några veckor i ljuset med vatten och näring gör underverk. Planen är att ha fina pelargoner i sommar, ifjol var de ganska usla av brist på omsorg. Snart ska jag sätta om dem och klippa dem, det blir säkert skott över om någon är intresserad :)

Lite bilder på mina sådder också :D

    

Tomaterna växer, som alltid, som ogräs - precis som Basilikan. Tacksamma lättodlade växter som jag gillar...

Kommentarer:

1 Marie:

skriven

Jag vill ha - pelargonskott. Älskar pelargoner men har inga just nu. Ska köpa men tar gärna skott å försöker få till nån på det viset

2 Petra:

skriven

Jag tar med ett gäng till dig när jag klippt :)

Kommentera här: