I helgen har det hänt saker

Jo, den här helgen har vi hunnit mycket. Trots att jag var dålig på förmiddagen i lördags... Ost och kex med två glas vin på fredagkvällen var mer än min nyss-hämtat-sig-från-magkatarr-mage klarade av. Så jag låg i soffan och mådde illa fram till två. Men sen har vi slitit och släpat :)

Pär har gjort klart det "lilla växthuset"



Det har vi nu fyllt med sand och hästbajs :) Hästbajset hämtade vi nu i kväll hos Peter.

Just ja, i torsdags tog Pär och Tomas ner den hemska "Totempålen" som stog mitt på gården.

      

Det känns väldigt bra att den är nere. Nu ska jag odla bondbönor runt den, jag hoppas det blir fint :) "Painted Lady" blir det och den har mycket fina blommor. Niklas har byggt åt sin mamma också...



Jag ska måla den röd och odla luktärt i den, jag har en ställning som jag ska sätta fast på stubben som de ska klättra i. Niklas ska få bygga en till sån här, fast större som jag ska ha runt det som är kvar av "Totempålen". Jag hoppas det bli nästa helg :) Själv har jag kärrat sand och annat skrums till mina pallkragar, de som jag ska odla blommor i. Där har jag satt ner några nejlikor som jag hade kvar sen ifjol och sått slingerkrasse som ska få hänga ut över kanten om det blir som jag har tänkt mig. Så har jag sått lite sallad och rädisor också.

Direkt import från Trönö :) Vitsippor från syrrans tomt.



Hittade även Kabbeleka som jag tog med mig hem :)

 

Blev snyggt i vårt blöt-hål som vi har på gräsmattan, där den eventuella dammen kommer att vara i framtiden. Just det, jag köpte ju en pion i förmiddags också :) Den har jag planterat på en hedersplats.



Vidare så har vi fått hem kycklingarnas sommarstuga också. Där kommer de att få tillbringa sommaren, vi ska ha hjul på den så att vi kan dra omkring den och ha en portabel hönsgård till :)

Kommentera här: