Omskolning 2

 
Nu var det hög tid att skola om tomatplantorna...
 
 
Det blev rätt många och jag har ett gäng till kvar som får växa till sig lite till innan jag skolar om dem. Jag satte om gurkplantorna som jag fick av Linda också.
 
Vi har satt upp lysrör från akvariet (som vi inte använder för tillfället) och använder dem som växtbelysning istället. Hoppas det ska funka bra, det blir lite fullt i fönstren så här års...
 
 
Sådde en del frön också, lite olika kryddor, gyllenbär och kapkrusbär. Saga sådde slanggurka, smultron, avokado och prydnadspumpa. Hon tyckte det var rätt kul. Hon skulle bara så smultron och avokado först men när hon var klar så sa hon: "Det här var inte så tråkigt som jag trodde, kan jag få så något mer?" :)
 
    
 

Kommentarer:

1 Anders Persson:

skriven

Snyggt! Mina tomater har kommit upp ungefär lika långt...undrar om vi är alldeles för tidiga???
Även purjolökarna har börjat titta upp, liksom blomkålen. Kronärtskockorna är alldeles för gängliga.
Hälsn Anders

Svar: Tomater är ju bra på det viset att om de råkar bli lite för gängliga så är det bara att gräva ner dem lite djupare när det är dags för utplantering, så jag tror inte det är någon fara. Jag brukar vara lite tidigare ute annars, tror det känns tidigt för att våren är lite sen :) Mina Kronärtskockor ser rätt hyggliga ut än så länge men chilin har dragit iväg lite väl mycket.Purjolöken har jag inte sått än, blir nog av till helgen hoppas jag.
Petra

Kommentera här: